Ångerrätt
Du har alltid "Öppet köp" i 14 dagar enligt konsumentköplagen. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Vid retur/byte står du själv för returkostnaden samt bär ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returkostnaden.
Så här gör du vid Retur / Byte
- Ring till vår kundtjänst 0322-67 01 50 så skickar vi en adresslapp för retur. Berätta om orsaken till din retur.
- En adresslapp för retur kommer med posten till din brevlåda inom 4 dagar.
- Lägg i de varor som du returnerar eller byter i samma låda som dina varor levererades i.
- Skriv ordernummer på din följesedel och lägg med den i lådan(du fick en order via mail i samband med köpet)
Glöm inte att skriva returorsak. - Lämna in paketet på det ställe där du hämtade leveransen från oss.
- Det är ALLTID Kunden som står för fraktrisken vid returer.
- Vi står för frakten vid reklamation och du står för frakten vid retur för byte eller utnyttjande av ångerrätt
- Returfrakt som du står för dras av vid återbetalning av köpesumma.
Har du betalat med direktbetalning kommer vi att sätta in pengarna för returen på samma konto som de betalades ut ifrån. Du kan inte välja annat konto. Vi justerar så fort returen inkommer till oss.
Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du se tillbaka i transaktionerna.
Reklamation
Vi månar om att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.
OBS! Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. Ring oss därför alltid innan du gör en reklamation!
Ej utlösta paket
Wildflower loggar alltid IP-nummer vid köp.
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från avhämtningsstället, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad totalt 299 SEK. Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.