Ångerrätt

Du har alltid "Öppet köp" i 14 dagar enligt konsumentköplagen. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Vid retur/byte står du själv för returkostnaden samt bär ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returkostnaden. 

Så här gör du vid Retur / Byte 

Har du betalat med direktbetalning kommer vi att sätta in pengarna för returen på samma konto som de betalades ut ifrån. Du kan inte välja annat konto. Vi justerar så fort returen inkommer till oss.

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du se tillbaka i transaktionerna. 

Reklamation 

Vi månar om att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer. 

OBS! Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. Ring oss därför alltid innan du gör en reklamation! 

Ej utlösta paket

Wildflower loggar alltid IP-nummer vid köp. 

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från avhämtningsstället, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad totalt 299 SEK. Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.