Köpvillkor

Säkerhet 

Vi har i samråd med vår säkerhetsexpert bestämt att införa nedanstående rutiner för att öka säkerheten vid köp. 
  • Vårt interna säkerhetssystem varnar om en order misstänks kunna vara ett bedrägeri. Säkerhetssystemet bygger på ett antal olika parametrar som har satts upp av vår säkerhetsexpert och våra andra samarbetspartners. 
  • Om säkerhetssystemet slår till väljer vi att inte leverera aktuell order. Ibland innebär det att en order stoppas trots att det inte rör sig om ett bedrägeri. Vi hoppas att du som kund har överseende med detta eftersom det rör sig om din säkerhet. 
  • Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls och ärendet lämnas sedan till vår säkerhetspartner för vidare uppföljning. 
  • Alla försändelser märks för att kunna spåras ändå ut till aktuell leveransadress eller utlämningsställe.  
  • Vid leveranser med ett högt varuvärde sker utlämning alltid via närmaste utlämningsställe oavsett betalningssätt. 
För att öka våra kunders trygghet vid köp använder vi oss av Samport betalväxel. Samport är en av nordens ledande leverantör av betalväxlar. Du kan nedan läsa om de system som ingår för att öka din trygghet vid köp.

Auktorisation med 3D-Secure
3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA och Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod/lösenord används i samband med köpet. Med denna teknik erhåller säljföretaget betalgaranti och kortinnehavaren kan vara säker på att dennes kort inte nyttjas av obehörig.

 
Orderbekräftelse 
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart på telefon 0322-67 01 50. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat. Vill du ändra eller avbeställa en order måste det ske senast en (1) timma efter lagd order (fram till 16:30 vardagar). Därefter har din order gått iväg till packning och kan inte stoppas. 

Leverans 
Wildflower skickar alla sina paket med Posten. Det innebär att varan kommer till ett avhämtningsställe nära dig. Ankomst av paket aviseras med SMS om du uppgivit ett mobiltelefonnummer vid beställning av varan.

Vi kan endast leverera er order inom Sverige.

Spåra paket
  • Alla försändelser märks för att kunna spåras ändå ut till aktuellt utlämningsställe.
  • När varan har bokats för transport får du ett Kolli-ID.
  • Alla försändelser kan spåras genom Schenker Tracking . Välj HÄMTPAKET/PRIVPAK och använd det Kolli-ID som du fått dig tillsänt.
Leveranstid 
Normal leveranstid från Wildflower är 2-5 dagar för beställningar gjorda med kontokort eller direktbetalning. Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning ha något längre leveranstid, detta meddelas då via e-post. Alla order som gjorts före kl. 11:30 varje vardag packas och skickas samma dag. 

Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.

Försvunna paket 
Wildflower skickar alla sina paket med Schenker hämtpaket. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Wildflower/Ericson & Saether AB betalningsansvariga, du måste dock meddela vår Kundtjänst inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.